Je radost se učit?

Sotva dítě po porodu otevře oči, už se učí. Nejdřív je to nevědomky, přirozeně, protože je pro něho vše nové. Ale jak roste, začínají se věci opakovat a muže vnímat jejich potřebu. Spoustu věcí se ale naučíme ještě ve věku, ze kterého nejsme schopni si nic pamatovat. Tak je to u řeči, většinou dítě začne mluvit kolem věku jednoho roku, ale nejstarší vzpomínky má od 2,5 až 3 let, někteří ještě později.
Ale již u dětí vidíme, s jakými problémy se potýkají, zejména s výslovností. Písmenko „ř“ je určitě to nejhorší, co naši řeč potkalo, ale jsou i jiná problematická písmenka. S tím se pak můžeme setkat, když se v dospělosti učíme cizí jazyk. Mnohá písmena, a hlavně jejich skupiny, znějí v cizím jazyce úplně jinak než u nás. Navíc některé řeči, pro nás asi nejpoužívanější angličtina a hlavně francouzština, vypouštějí konce slov. To bylo kdysi velký problémem, protože se lidé, samouci, učili z učebnic, kde se sice výslovnost zaznamenávala, ale praxe pak byl jiná. Dnes si již můžete koupit CD, kde slyšíme správnou výslovnost. Jazyková škola Brno k nim připojuje i učebnici a i další materiály, jen aby výuka byla co nejefektivnější. A pak přijde radost, můžete si něco koupit, na něco se zeptat přímo v Londýně nebo v Berlíně.
Spousta lidí přistupuje k učení s odporem, zvláště v mladším věku. Pak se tedy stane, že po opuštění školních lavic, kdy měli žáci několik let i cizí jazyky, že se s nimi nedomluví. Taková škoda, ale co je příčinou? Rodiče, učitelé, škola i celá společnost, která preferuje jiné hodnoty, než je poctivá příprava na život.
Na druhou stranu je pak dobré, že lze hříchy mládí napravit, je to třeba jazyková škola v Brně, kde lze vše dohnat a ještě daleko produktivnějšími metodami, než byla školní výuka.
Učení by opravdu mělo být radostí, lidské hodnoty by neměly být jen v tom, kolik máme na kontě, ale kolik toho máme v hlavě. Ale na druhou stranu se přeci jen najde tolik lidí, kteří nepodlehli a chtějí se učit a více vědět. Známe Univerzitu třetího věku, ale i jiné instituce, třeba již zmíněná jazyková škola Brno.
Čím je člověk starší, tím mu jde učení hůř, ale na druhé straně si uvědomuje, jak je učení důležité. S věkem už těžko něco uděláme, ale můžeme udělat něco s našimi vědomostmi a hlavně znalostmi cizích řečí. Takže, čím dřív začneme navštěvovat jazykové kurzy Brno, tím dřív sami poznáme život v jiných zemí a nebudeme muset jen vnímat to, jak nám ho zprostředkují jiní.