Praha 28.6.2012 – Nakupování na slevomatech využívají převažně méně majetní Češi. Až 53% provozovatelů www stránek a e-shopů má k slevomatům pozitivní vztah. Vyplývá to z průzkumu IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. provozujícího ByznysWeb.cz.
Anonymní průzkum realizovaný prostřednictvím online dotazníku vyplnilo 300 provozovatelů web stránky nebo e-shopu. Průzkum měl poukázat na efekt slevových kuponů pro web stránky a eshopy.
„58% respondentů má pocit, že slevomaty rostou jak houby po dešti. Inzerování na slevomatech má však dopad na obrovský počet lidí (uvedlo 30% respondentů) a slevomaty mají okamžitý efekt (42%),“ vysvětluje Sales Manager Ing. Jana Polakovičová z IRISOFT SYSTEMS, s.r.o.
„74% respondentů uvedlo, že slevomaty lákají zejména méně majetné Čechy. Slevomaty jednou až 5-krát ročně využije 50% majitelů www stránek a e-shopů, 30% respondentů jednou za rok (pro sezónní prodej),“ dodává Ing. Jana Polakovičová.
32% respondentů se domnívá, že efekt slevomatů se dá velice dobře měřit – např. pokud v rámci hypertextového odkazu v reklamě na slevomatu využijete URL Builder.
Až 47% respondentů má k slevomatům negativní vztah, jako hlavní důvody uvedli, že slevomaty nejsou vhodné pro jejich produkty (42%), nebo si berou provizi (33%).
Mezi další negativa slevových portálů patří:
postupné získávání image výprodejového portálu (37%)
následně možné ohrožení lojality e-shopu (uvedlo 11% respondentů)
u 8% respondentů negativní vztah pramení z faktu, že cílová skupina na nich nenakupuje.
Respondenti jako nejpreferovanější slevomaty uvedli slevotok.cz, slevomat.cz, zapakatel.cz, vykupto.cz nebo ukazslevy.cz.